Roadkill forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

spurven sidder stumt bag kvist

3 deltagere

Go down

spurven sidder stumt bag kvist Empty spurven sidder stumt bag kvist

Indlæg af Den Gode Mand Tirs Nov 27, 2007 6:10 pm

Jeg arbejder i en lille købmandsbutik og har nu gennem de sidste tre år lagt mærke til hvor meget fuglefodder vi sælger om vinteren. Det er virkelig store mængder jeg ser gamle mennesker købe.
Men har fuglene virkelig brug for alt den ekstra mad om vinteren? Det bliver sjældent så hårde vintre i Danmark, at fuglene ikke selv kan finde mad. Hvorfor så ikke bruge de penge bedre? Der er massere af mennesker i den 3. verden der sulter og det koster ikke mere at hjælpe dem, end det de bruger på at fodre de små pipfugle om ugen.

Andre der har observeret dette vinterfænomen?
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

spurven sidder stumt bag kvist Empty Sv: spurven sidder stumt bag kvist

Indlæg af kamomilla Tirs Nov 27, 2007 6:18 pm

ja men tror det er forde at mange har et fugle brat i haven hvor de fodre de små fugle på og så kan de vel lide at se dem på dem når de spiser... ved godt at det andet og så er en god ide men man kan ikke på samme måde sidde inde i stuen og kigge ud på det og så hygge sig med det... tror måske også at det er grunden til at det er flest gamle der gør det... men ved det ikke
kamomilla
kamomilla
n00b

Kvinde
Antal indlæg : 20
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

spurven sidder stumt bag kvist Empty Sv: spurven sidder stumt bag kvist

Indlæg af Giesji Ons Dec 05, 2007 2:19 am

Det giver vel folk en smule selvtilfredshed, og god samvittighed. Jeg købte engang nogen fugle kugler (indtil jeg måtte indse at det er begrænset hvor mange fugle der gider være midt imellem en masse tætte huse, i centrum by) men det var mest fordi jeg nyder naturen og godt kan lide at observere dyr i det fri. Boede i sin tid også et sted med en masse råger, jeg ofte fodrede med gammelt brød. Jeg kunne bare godt lide at kigge på dem, i deres naturlige miljø, og få en chance for at se dem helt tæt på.

Men jeg synes nu også det er lidt noget fis at købe fuglefodder fordi man tror at de ikke vil overleve hvis det ikke var fordi vi gav dem mad om vinteren. Det er somregel kun kæledyr og dyr i fangeskab der er afhængig af at vi giver dem mad. Vilde dyr kan somregel godt klare sig selv.
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

spurven sidder stumt bag kvist Empty Sv: spurven sidder stumt bag kvist

Indlæg af Den Gode Mand Ons Dec 05, 2007 7:32 pm

Jeg synes bare at det er utroligt så mange penge som der bliver brugt på det, når man tænker på hvad pengene ellers kunne være brugt på. Men sådan er det jo med så mange ting...
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

spurven sidder stumt bag kvist Empty Sv: spurven sidder stumt bag kvist

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum