Roadkill forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Internet undervisning i skolen

3 deltagere

Go down

Internet undervisning i skolen Empty Internet undervisning i skolen

Indlæg af Giesji Man Dec 03, 2007 4:33 am

Nu er det godtnok et par år siden jeg sidst gik i skole, så jeg ved ikke helt hvad der er sidste nyt inde for undervisning. Men jeg har ikke hørt at der endnu er nogen der underviser i internet opførsel. Højst som en form for liniefag hvor interesserede kan melde sig til, og sikkert ikke lære ret meget andet end hvordan man bruger word, og søger på google.

Men internettet er nu engang kommet for at blive (selvom nogen - tro det eller ej - stadig tror det er en dille der snart vil gå af mode) og rigtig mange unge bruger i dag internettet utrolig meget, på populære internet communities og ligende. Burde det så ikke være vigtigt også at undervise i det?
Det er måske (endnu) ikke lige så vigtig som det er at lære at stave og læse, regne og lære engelsk og andre fag, men hvis små børn bliver undervist i færdselsloven for at være mere sikker i trafikken, synes jeg det er mindst lige så vigtig at undervise børn i internet, så de kan blive sikker på nettet.

Hvad skal de så lære?
De skal lære hvordan man begærder sig på nettet, på godt og ondt. Hvor vigtigt det er at holde personlige data hemmelige, og hvor alvorlige konsekvenserne er hvis man ikke passer på. Jeg synes ikke det er fair hele tiden at give pædofile skylden for hele balladen, hvis det er fordi børnene simpelthen er for dumme.
Og det er mindst lige så vigtigt at holde mobning væk fra skolegården, som det er at holde den væk fra internettet, eftersom alt for mange børn føler de har frit spil på nettet til at chikanere hvem end det passer dem.

Jeg synes egentlig det burde være obligatorisk undervisning. Det behøver ikke tage særlig lang tid (måske undervisning på et par uger eller mindre, for ét klassetrin pr år) men når internettet nu vokser i så stor en grad, og er så stor en del af vores hverdag, synes jeg ikke det er helt ligegyldigt.
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

Internet undervisning i skolen Empty Sv: Internet undervisning i skolen

Indlæg af Olling Man Dec 03, 2007 5:30 am

Jeg tror de er igang. Der kører nogle ting for børn, med "Råd til sikker chat". Det er et skridt på vejen. Men jeg er enig i at det burde være et fag i skolen. Flere og flere informationer kommer på nettet, og hvis man ikke passer på, så kan en hacker få fat i det hele.

Olling
n00b

Mand
Antal indlæg : 7
Age : 37
Registration date : 03/12/07

Tilbage til toppen Go down

Internet undervisning i skolen Empty Sv: Internet undervisning i skolen

Indlæg af KarmicMind Søn Apr 13, 2008 11:35 pm

Jeg er ganske enig.. Det kræver jo også bare lige at lærene ved hvad de snakker om..
KarmicMind
KarmicMind
n00b

Antal indlæg : 10
Age : 42
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Internet undervisning i skolen Empty Sv: Internet undervisning i skolen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum