Roadkill forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Debat: 3... 2... 1...... og så?

2 deltagere

Go down

Debat: 3... 2... 1...... og så? Empty Debat: 3... 2... 1...... og så?

Indlæg af Den Gode Mand Man Dec 10, 2007 7:51 pm

Nu er der så gået nogle dage uden der er sket så forfærdelig meget på forummet her, så jeg tænkte om jeg måske ikke skulle prøve at starte lidt, i stedet for bare at sidde og vente på andre gør det.

Når vi nu er på et forum, som fx dette her, hvorfor er det så lige at vi er det? Hvad vil vi opnå/prøve gennem dette forum? Både personligt, hvad jeg får ud af at debattere, men også for dette stadig meget unge forum. Hvad vil vi med dette forum? Og hvad adskiller det fra andre fora?

At debatere ser jeg som en måde hvormed man kan udvikle sig selv og de holdninger man har. Både lærer man om andre mennesker, men man lærer samtidig også om sig selv.
Som det er defineret, er dette et forum for mere seriøse debatter. Er dette anerledes end andre fora? Ja det må det jo være, for ellers brugte vi vel bare dem. Men hvad vil vi ellers med forummet ud over der skal være mere seriøst end andre steder? Hvis en person, som tilfældigt surfer forbi, skal få interesse bliver vi vel nød til at ville noget mere med forummet, eller hvad?
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Debat: 3... 2... 1...... og så? Empty Sv: Debat: 3... 2... 1...... og så?

Indlæg af Giesji Man Dec 10, 2007 9:19 pm

You go! Der mangler flere til at lave nye debatter, istedet for kun at svare på de allerede existerende

Hvorfor debattere jeg?
Jeg mener det er ret vigtigt at man danner sig en god mening om mange ting (ikke nødvendigvis alt) og ikke mindst, at man tør ytre den. Det er sjovt og spændende at diskutere med andre, og jeg anser det nærmest som en fornem sport. Dog en sport, hvor der som sådan ikke kan defineres nogen taber eller vinder. Man kan diskutere med nogen man er stærkt uenig med, som man synes har en fuldkommen forskruet holdning, og målet er at overbevise vedkommene om man har ret. Men man kan også vinde ved at have lært noget nyt, og måske fået ændret sin egen mening.
For det er jo netop det fede ved debattering. Man udvikler sig, og lære nye ting. Og det er også vigtigt at være åben overfor andre meninger, ellers bliver det sgu nok lidt svært at debattere

Og forskellen fra dette forum og andre fora.. ja, det burde jeg vel kunne svare ret godt på, eftersom jeg jo har lavet forummet.
Jeg har faktisk forsøgt mig et par gange før, fordi jeg simpelthen så tit har stødt panden mod muren hvad angår community fora, hvor der simpelthen går alt for let leg, og spørgeskema baseret på kedsomhed i den. Jeg savner seriøs debattering, og har til tider kun kunne finde den, hvis jeg var heldig, i specifikke kategorier. Og jeg synes der skulle være et seriøst forum hvor ALLE kategorier er seriøse, og ikke kun de få af dem, som børnene ikke forstår sig på.
Så vidt jeg er orienteret er der ikke særlig mange forums som fokusere på seriøs debattering inde for alle områder. Der findes seriøse fora, men de fokusere som oftes kun på helt bestemte emner.
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum