Roadkill forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Er Yallahrup-færgeby racistisk?

2 deltagere

Go down

Er Yallahrup-færgeby racistisk? Empty Er Yallahrup-færgeby racistisk?

Indlæg af Giesji Tors Dec 13, 2007 12:50 pm

Der gik ikke særlig længe fra da DR2 startede med at sende dette års julekalender Yallahrup færgeby, før nogen folkeskole lære kom op af stolene, og protesterede.

Der har været stor debat hos folkeskole lærer i det ganske land, om hvordan denne julekalender fremstiller indvandre i danmark, på en enorm steoriotyp måde. Men der bliver jo ikke kun gjort grin med små 12 årige udlændinge der tror de er syge gangstars, men også danskere selv.
Tilgengæld har julekalenderen et enormt stødende sprogbrug, og til trods for DR2 fraråder børn under 15 år at se den, kan de jo ikke undgå at mindreårige gør det alligevel. Og som de fleste nok ved, smitter sprogbrug fra medierne af i skolegården.

Er det okay den måde Yallahrup færgeby julekalenderen fremstiller indvandre, såvel som danskere? Og er det overhovedt et acceptabelt sprogbrug at fremstille i dansk tv?
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

Er Yallahrup-færgeby racistisk? Empty Sv: Er Yallahrup-færgeby racistisk?

Indlæg af Ellie Lør Jul 05, 2008 10:59 pm

"og til trods for DR2 fraråder børn under 15 år at se den, kan de jo ikke undgå at mindreårige gør det alligevel." - ja, netop!På min skole var det de små nede i 0'te klasse som gik og sagde " For Fuck, bog luder, bøsse far. " osv. Mig og min veninde gjorde utrolig meget grin med serien. Jeg synes nu at det væreste var da Morten ( den stressede skole bibilotikar) prøvede at hænge sig selv i en telefon ledning på et bibilotek.
Og at skole inspektøren Hanne var så rascitsk. - Man skal jo helst ikke lære børn/ unge at være rastiscke allerede i den alder, genrelt skal man ikke være rastisisk.
Vis den skulle sendes igen, eller lign. skulle sendes som julekaldender, skulle den nok sendes meget senere på aftenen end kl 10.
Ellie
Ellie
n00b

Kvinde
Antal indlæg : 6
Age : 32
Registration date : 05/07/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum