Roadkill forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Aktiv Dødshjælp

4 deltagere

Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Aktiv Dødshjælp

Indlæg af Lewd Lør Nov 24, 2007 9:19 pm

Aktiv dødshjælp er og har længe været et meget omdiskuteret emne.
I Holland er det allerede lovligt...

Skal det også være lovligt i Danmark?

Personligt synes jeg det skal være lovligt.
Hvis man er dødsyg og bare ligger i en seng dag ud og dag ind i smerter og bare venter på at dø. Så synes jeg det skal være op til den syge, om han/hun vil fortsætte med det helvede...

Hvis jeg, gud forbyde det, ender sådan så vil jeg personligt gerne have muligheden for at kunne ende mit liv på en ordentlig og lovlig måde...
Lewd
Lewd
Særling

Kvinde
Antal indlæg : 37
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://www.myspace.com/oehlin

Tilbage til toppen Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Sv: Aktiv Dødshjælp

Indlæg af kamomilla Søn Nov 25, 2007 12:28 am

jeg mener ikke det skal være lovligt for dem hvor der stadig væk er håb... da smerte, tristhed og alt hvad der tilhøre det at være syg kan gøre at man træffer en anden beslutning end man måske ville have gjort... men har man først fået at vide at der er ikke mere at gøre for en og man kan sådan set bare vente på at døden indtræffer og man skal bare bruge det sidste af sit liv i en seng og blive pumpet med en masse medicin og ingenting kan. kan jeg ikke se problemet i at man hjælper dem til at komme afsted noget før... hvis de da selv ønsker det
kamomilla
kamomilla
n00b

Kvinde
Antal indlæg : 20
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Sv: Aktiv Dødshjælp

Indlæg af Lewd Søn Nov 25, 2007 12:32 am

kamomilla skrev:jeg mener ikke det skal være lovligt for dem hvor der stadig væk er håb...

Det er selvfølgelig klart...

Koncepten bag aktiv dødshjælp har altid været at det kun skal ydes til folk, som udover at være i stærke smerter også absolut ingen chance har for at blive rask...
Lewd
Lewd
Særling

Kvinde
Antal indlæg : 37
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://www.myspace.com/oehlin

Tilbage til toppen Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Sv: Aktiv Dødshjælp

Indlæg af Den Gode Mand Søn Nov 25, 2007 1:38 pm

Ja, men hvem skal vurderer hvornår man ikke har nogen chancer? Hvem skal sige at nu er dit liv ikke længere værd at leve? Lægerne vel sagtens, men er det fair at de skal vælge hvem der skal dø, når de egentlig gik ind i jobet for at rede liv?
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Sv: Aktiv Dødshjælp

Indlæg af Lewd Søn Nov 25, 2007 3:13 pm

Den Gode Mand skrev:Ja, men hvem skal vurderer hvornår man ikke har nogen chancer? Hvem skal sige at nu er dit liv ikke længere værd at leve? Lægerne vel sagtens, men er det fair at de skal vælge hvem der skal dø, når de egentlig gik ind i jobet for at rede liv?


Det er jo ikke fordi at lægen går ind til en patient, kigger på ham og siger:" Dig er der sgu ikke meget tilbage... Jeg ender bare dine lidelser med det samme...."

Det er jo patienten der bestemmer...
Lewd
Lewd
Særling

Kvinde
Antal indlæg : 37
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://www.myspace.com/oehlin

Tilbage til toppen Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Sv: Aktiv Dødshjælp

Indlæg af Giesji Søn Nov 25, 2007 5:37 pm

Jeg er personligt enormt træt af at mennesker altid har den tildens, at hvis nogen er levende, skal det også holde sig i live så meget som overhovedt mulig, selvom naturen på sin vis har tildelt dem deres skæbne.
Jeg synes ikke folk skal lide den sidste tid de lever, og hvis de alligevel har fået konstateret af lægerne at de vil dø om ca. 3 uger, hvorfor så ikke bare gøre en ende på det nu, hvis de 3 uger bliver et rædsomt smertehelvede, og ens liv aldrig ville kunne blive normalt igen, selvom hvis man overlevede?

Men der er jo så nok lidt et problem med aktiv dødshjælp.
Når man ligger på sit dødslege, eller er i konstante smerter, er det ikke altid man er ved sine fulde fem. Man kan nok alligevel ikke fortryde døden, men nogen ville måske gribe forhastede konklutioner ang. deres liv.
Det ville desuden også være en let måde at slå andre ihjel, ved at snyde sig til det.
En mand der hader sin mor, som ligger dødssyg og kan knap nok tale eller røre sig. Manden kan påstå moren gerne ville dø, men kan hverken skrive, eller gentage det.
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Sv: Aktiv Dødshjælp

Indlæg af Lewd Søn Nov 25, 2007 9:05 pm

Giesji skrev:
Det ville desuden også være en let måde at slå andre ihjel, ved at snyde sig til det.
En mand der hader sin mor, som ligger dødssyg og kan knap nok tale eller røre sig. Manden kan påstå moren gerne ville dø, men kan hverken skrive, eller gentage det.


Hvis der blev indført aktiv dødshjælp i Danmark, så tror jeg der ville blive ført stærkt kontrol med det...

Jeg mener (Er ikke 100% sikker) at I Holland skal det være den døde selv skrive under på et dokument at vedkommende gerne vil dø og der skal være vidner tilstede.

Jeg tror ikke det er nok at sønnen i dit eksempel bare siger at hans mor vil dø...

Men han kan vist nok godt bestemme at de ikke skal genoplive hende, hvis hun nu selv kradser af... Men det er jeg heller ikke helt sikker på.
Lewd
Lewd
Særling

Kvinde
Antal indlæg : 37
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://www.myspace.com/oehlin

Tilbage til toppen Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Sv: Aktiv Dødshjælp

Indlæg af Den Gode Mand Man Nov 26, 2007 5:19 pm

Hvad så med mennesker der ligger i koma? Der er nogen som man aldrig ved om de vil vågne op. De kan vågne op i morgen, om 50 år eller aldrig. Hvem skal tage stilling til deres liv?
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Sv: Aktiv Dødshjælp

Indlæg af Lewd Man Nov 26, 2007 8:03 pm

Den Gode Mand skrev:Hvad så med mennesker der ligger i koma? Der er nogen som man aldrig ved om de vil vågne op. De kan vågne op i morgen, om 50 år eller aldrig. Hvem skal tage stilling til deres liv?

Deres pårørende.. Ligesom det allerede er i dag.
Lewd
Lewd
Særling

Kvinde
Antal indlæg : 37
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://www.myspace.com/oehlin

Tilbage til toppen Go down

Aktiv Dødshjælp Empty Sv: Aktiv Dødshjælp

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum