Roadkill forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hold af farlige dyr i DK

3 deltagere

Go down

Hold af farlige dyr i DK Empty Hold af farlige dyr i DK

Indlæg af ph0nus Søn Jan 06, 2008 10:24 pm

I øjeblikket er det som de fleste ved ikke lovligt at holde dyr som kan udgøre farlige situationer for mennesker i Danmark (Se nedenstående link).
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1447

Bekendtgørelsen siger at hold af "farlige" dyr skal godkendes af en overstående myndighed hvilket praktisk talt gør det umuligt for private at holde dem pga. de krav der stilles til bure/indhegninger...

Hvad er jeres mening om hold af farlige dyr?

Nu har jeg i flere år holdt krybdyr af diverse arter og mener det burde være lovligt at holde hvad man har lyst til, så længe det ikke udsætter andre mennesker for fare. I Tyskland er det i visse stater lovligt at holde giftige krybdyr og det er sjældent at der sker uheld.
Efter min mening kunne man i Danmark evt. give private tilladdelse efter en række prøver eller et kursus. Er klar over at muligheden for at et eller andet fjols ikke kan finde ud af det og bliver bidt af et eller andet, men for en entuitiast som mig selv ville det høre hobbyen væsentlig mere interessant.
PS: er klar over at det her indlæg får nogle folk til at "bitch'e"...
ph0nus
ph0nus
n00b

Mand
Antal indlæg : 3
Age : 38
Registration date : 06/01/08

Tilbage til toppen Go down

Hold af farlige dyr i DK Empty Sv: Hold af farlige dyr i DK

Indlæg af Giesji Tors Jan 24, 2008 12:50 pm

Så længe bitchen er konstruktiv, er det bare dejlig diskution

Jeg er tilfreds med loven som den er. Nogen mennesker er ikke gode til at vudere om de udsætter andre for fare.. Der er jo en væsenlig forskel på at holde en tiger som kæledyr, fremfor en giftslange.

Kursus ville dog ikke være en helt dårlig ide. Men det burde næsten være et krav for de fleste kæledyr.. nogen kan ikke engang finde ud af at give en helt almindelig kælekanin de rigtige behov. Selvom det er synd at et mere uskyldigt dyr som en kanin skal leve i et for lille bur, og forkert ernæring, så er det straks mere alvorligt hvis et farligt dyr ikke bliver passet korrekt. Og ærlig talt, hvis det for mange selv er svært at passe almindelige dyr ordenligt, tvivler jeg på de kan med farlige og eksotiske dyr.

Ærlig talt.. Hvem ville ikke gerne eje en tiger?
Det ville løbe løbsk, hvis der ikke var så strænge regler omkring det.
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

Hold af farlige dyr i DK Empty Sv: Hold af farlige dyr i DK

Indlæg af kohviskeren Man Feb 16, 2009 9:39 pm

ja det burdte være lovligt syndes jeg, og ja et kursus ville være en rigtig god ide, men man skulle også have en ren straffe atest
kohviskeren
kohviskeren
n00b

Mand
Antal indlæg : 2
Age : 30
Registration date : 16/02/09

Tilbage til toppen Go down

Hold af farlige dyr i DK Empty Sv: Hold af farlige dyr i DK

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum