Roadkill forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Livet efter døden..

3 deltagere

Go down

Livet efter døden.. Empty Livet efter døden..

Indlæg af KarmicMind Søn Apr 13, 2008 11:05 pm

Hvis vi prøver at sammenligne forskellige forklaringer og teorier om livet efter døden, hvad vil vi så mest sandsynligvis erfare efter at vores krop holder op med at fungere..?

Himmel, helvede, genfødsel, ingenting, alting..?
KarmicMind
KarmicMind
n00b

Antal indlæg : 10
Age : 42
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Livet efter døden.. Empty Sv: Livet efter døden..

Indlæg af Giesji Tirs Apr 15, 2008 8:19 pm

Er det ikke lidt svært at erfare, når livet er slut, i den ene eller anden omfang?

Personligt mener jeg der intet sker. Man dør, og thats it.
Men der findes vel så mange teorier, som man kan tro på, uanset om man er religiøs eller ej, måske fordi vi som mennesker tænker så dybt over hver enkelt lille ting, at vi ikke vil finde os i, at det vi har brugt en hel menneskealder på, pludselig bare forsvinder natten over (eller hvordan det nu er man dør).

Nu er der jo også dem, som faktisk har prøvet at være døde, men blev genoplivet, og som nogen af de få, faktisk kan erfare døden, selv i levende tilstand. Mange af dem påstår jo de oplever en "ud af kroppen" oplevelse, og ser sig selv i sengen, mens de svæver oppe under loftet.
Men eftersom jeg jo ikke rigtig tror på et efterliv af nogen slags, tror jeg der må være en anden forklaring.. Måske nogen sidste reaktioner i hjernen, før den går helt ned... Men det er jo nok i videnskaben, man skal søge om det.
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

Livet efter døden.. Empty Sv: Livet efter døden..

Indlæg af KarmicMind Tirs Apr 15, 2008 8:37 pm

Måske ville det være mere relevant at finde ud af hvad bevidsthed egentlig er for noget..? F.eks. hvordan kan det være at jeg oplever verden udfra mine øjne og ikke udfra dine..?
KarmicMind
KarmicMind
n00b

Antal indlæg : 10
Age : 42
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Livet efter døden.. Empty Sv: Livet efter døden..

Indlæg af Den Gode Mand Ons Apr 23, 2008 2:59 pm

Det er vel rimelig enkelt at svare på. Fordi din hjerne befinder sig i din krop og ikke i min.

Man kan sagtens diskutere hvad der vil ske når livet slutter, men hvis man skal gøre det ud fra et videnskabeligt synspunkt, vil det være meningsløst. Du har ikke nogen reel måde at efterprøve det på, medmindre du har planer om at slå dig selv ihjel, for så at bliver vækket til live igen.

Det vil måske være mere interresant at se på den verden vi opfatter omkring os. Det kan godt være at vi ser verdenen gennem vores øjne, men i sidste ende er det blot billeder som vores hjerne danner. Altså elektriske impulser. Så måske ser verden slet ikke ud som vi opfatter den. (refference til The Matrix)
Samme problematik opstår dog også her, hvis vi skal finde ud af om den virkelighed vi oplever, er virkelig, for det kan være svær(/umuligt?) at tjekke når vi selv står i den.
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Livet efter døden.. Empty Sv: Livet efter døden..

Indlæg af KarmicMind Ons Apr 23, 2008 8:38 pm

Den Gode Mand skrev:Det er vel rimelig enkelt at svare på. Fordi din hjerne befinder sig i din krop og ikke i min.
Hvad har bevidsthed med hjerner at gøre..? Jeg kan da også spørge på en anden måde: Hvorfor oplever jeg verden med min hjerne og ikke din..?
KarmicMind
KarmicMind
n00b

Antal indlæg : 10
Age : 42
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Livet efter døden.. Empty Sv: Livet efter døden..

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum