Roadkill forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fri Hash?

+3
Giesji
kamomilla
Lewd
7 deltagere

Go down

Fri Hash? Empty Fri Hash?

Indlæg af Lewd Lør Nov 24, 2007 9:30 pm

Jeg er interesseret i at høre jeres argumenter for og i mod fri hash?


Mange undersøgelser viser, at hash ikke er mere skadelig end almindelige smøger eller øl, desuden er
der nyere amerikanske forskningsresultater der fastslår, at
hash har en meget positiv virkning på sclerose patienter, men også
folk der er ramt af bestemte former for kræft. F.eks så hæmmer brugen af hash kvalmen hos patienter modtager kemo terapi og giver dem også lyst til at spise noget.
Disse resultater kan altid diskuteres, ligesom det altid til være til diskussion om et glas
rødvin eller en kop kaffe er mere til gavn eller skade, men en ting er
100% sikkert, hash er IKKE mere skadelig end f.eks alkohol, der er den
største dræber i hele verden. Til sammenligning er der ikke registreret et eneste dødsfald som følge af brugen af hash...
Lewd
Lewd
Særling

Kvinde
Antal indlæg : 37
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://www.myspace.com/oehlin

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af kamomilla Søn Nov 25, 2007 12:37 am

lyder måske lidt gammeldags her men, mener ikke det skal være lovligt da min holdning er når folk begynder at tage stoffer begynder man i det små så som hash og går videre til noget der er mere vildere... og er bange for at der så vil være endnu flere unge mennesker der kommer ud i noget rod pga det... men kan da også godt se at hvis det kan bruges som medicin for nogen patienter burde man da at gøre det... for det er da mindst ligeså vigtigt at de har det godt
kamomilla
kamomilla
n00b

Kvinde
Antal indlæg : 20
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af Lewd Søn Nov 25, 2007 12:43 am

Altså, jeg skal blankt indrømme at jeg synes at Hash skal være lovligt. Både som medicin og som nydelses middel...

Jeg mener ikke at hash behøver at være starten på en karriere som junkie.

Hvis man nu gør det sådan som de gør i Holland. Altså har "Coffee shops" hvor man købe det der...

At man altså skal have licens til det at sælge det ligesom med alkohol.
På den måde kunne man styre hvor meget hash der blev solgt og jeg vil vædde med kriminaliteten nok ville dale lidt..
Lewd
Lewd
Særling

Kvinde
Antal indlæg : 37
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://www.myspace.com/oehlin

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af Giesji Søn Nov 25, 2007 1:09 am

kamomilla skrev:lyder måske lidt gammeldags her men, mener ikke det skal være lovligt da min holdning er når folk begynder at tage stoffer begynder man i det små så som hash og går videre til noget der er mere vildere...

Mange af dem som begynder at tage stoffer, gør det somregel fordi det er ulovligt og farligt. Det gør dem rebelske at overtræde loven, og de bliver langt mere nysgerrige efter hvad det er for noget, når det er forbudt.
Somsagt er hash jo ikke mere skadeligt end alkohol. Virkningen ligger lidt på samme niveau, oplevelsen er bare en anden. Og jeg har personligt ikke oplevet nogen som begyndte at tage stoffer eller ryge hash, fordi de begyndte at få smag for øl.
Jeg mener udelukkende det er fordi hash er ulovligt, at folk går vidre til andre ulovlige, mere hårde stoffer.

Jeg nyder personligt gerne en joint i ny og næ, hvis der er nogen der tilbyder mig det. Men jeg kunne aldrig finde på at gå vidre til hårdrer stoffere. Jeg har prøvet meget lidt af det, men er generelt ikke interesseret i den form for euforisering.
Fri hash kunne være en dejlig ting, men jeg har bare min store tvivl om at det nogensinde ville blive til en realitet. Det går pt. i den stik modsatte retning. Jeg tror ikke der går særlig lang tid før at rygeforbudet vil blive udvidet, til at det generelt er forbudt at ryge offentligt. Næste punkt er garantrisse alkohol, fordi det også er skadeligt. Så jeg tror ikke hashen har den helt store chance for gennembrud, selvom jeg er enig i at det sansynligvis ville dæmpe på kriminaliteten og interessen for at ryge det, fordi det er forbudt og farligt.
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af kamomilla Søn Nov 25, 2007 1:27 am

selvfølgelig giver det da lidt til folk at det er ulovligt og det bar gør at så skal det da prøves... har aldrig selv prøvet at tage nogen form for stoffer men det er nok mere pga af en arvelig sygdom der ligger i mine gener af mere eller mindre grad... og for mig er det heller ike hashen der er det store problem, men jeg er bar stadig væke bange for at hvis man gør det lovligt at så går man bare lige ned og henter det i et supermarked og har detsværre og set nogen hvis liv i dag er markant ændret ved at de røg hash bla. en af min kammerrater som har svært ved at styrer sit temprament og en rigtig god ven som slet ikke kunne kende forskel på hva der var okay at gøre og hvad der abselut ikke var okay han var sådan set fuldstændig ligeglad med alt og alle og det at han røg hash var abselout ikke med til at gøre det nemmere at få ham ud af det miljø
kamomilla
kamomilla
n00b

Kvinde
Antal indlæg : 20
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af Giesji Søn Nov 25, 2007 1:42 am

Hash påvirker jo folk forskelligt, og det er klart at det er langt fra alle som har godt af det.
Men det samme gælder jo for alkohol. Nogen bliver også enormt agressive og voldelig, hvis de bare har fået et par enkelte øller indenbors.
Og risikoen for misbrug er jo mindst lige så stor for hash som med alkohol.
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af Martin Søn Nov 25, 2007 2:03 am

Et af problemerne med at lovliggøre hash er, at selvom det ikke er fysisk vanedannende, saa kan dets effekter vare i op til uger efter man har røget det.

Det tager alt for lang tid at komme ud af systemet, hvor alkohol i princippet allerede er fordampet efter et par enkelte dage.

Desuden kan hash skabe depressioner hos mennesker der ryger det alene, eller give tilbagefald hos psykisk syge patienter. Andre bivirkninger er ogsaa ofte paranoia.

Hash er som saadan ikke farligere end alkohol, og det burde nok af den aarsag legaliseres.

Martin
n00b

Antal indlæg : 22
Age : 38
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af Theo Tors Dec 06, 2007 11:38 am

Det skal jo lige siges at hash VAR legalt i Danmark frem til år 2001, og siden da er antallet af hashrygere steget.

Effekten fra hash varer ikke i flere uger, det ved en hver som nogensinde har røget en joint. THC (det active stof i tjald) binder sig til fedtstof og bliver lagret i dine fedtreserver. Derfor tager det rimelig lang tid for kroppen at udskille det, men det har ingen reel effekt på din hjerne bortset fra sløvhed i et par dage efter. Det skal dog siges hash forringer indlæringsevnen ved hyppigt brug, så der skulle nok være en aldersgrænse på 18.

Jeg kan ikke rigtig se argumentet imod legalisering, Holland har det laveste antal narkomaner i Europa og færrere hashrygere end i danmark.

Desuden hvis man forstiller sig et statsejet hashmarked ville de penge der i dag går til kriminelle bagmænd og terrororganisationer, gå til samfundet.

Theo
n00b

Antal indlæg : 2
Age : 33
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af Den Gode Mand Tors Dec 06, 2007 1:59 pm

Ved at gøre hash lovligt kan man samtidig sænke prisen på det, fordi det ikke længere bliver dyrt at importere, men man sender samtidig også et signal om at det ikke er så farligt. Selvfølgelig må folk jo også være kloge nok til selv at vurdere om de vil ryge, hvis det var lovligt, ligesom folk selv vurderer om de vil drikke. Hvis bare man informerer tilstrækkeligt om virkninger/ricisi.
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af Bobbybabz Tirs Dec 02, 2008 1:13 am

Til Kamomilla:
Marijuana er ikke et "gateway drug" altså et stof som fører til hårdere stoffer! det er miljøet de fleste er nødt til at købe Marijuana derimod!
ved at fjerne hashen fra det illegale marked og få styr på det ligesom i Holland, florida og så videre. gør du det muligt for normale mennesker at nyde en joint uden at skulle igennem skumle mellemmænd og et miljø som frister til brug af hårdere stoffer!
derudover ved at få et statskontrolleret hash'marked vil vi være fri af risikoen om farlige tilsætningsstoffer som parafiner og alskens i den gadehash som uheldigvis finder sted!
Bobbybabz
Bobbybabz
n00b

Antal indlæg : 3
Age : 33
Registration date : 02/12/08

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af Bobbybabz Tirs Dec 02, 2008 1:27 am

Derudover er jeg i den tro at visse lægeordinerede medikamenter er skyld i at ryge ud i hårdere stoffer!
Min Søsters far begyndte at tage speed da hans ADHD(damp) medicin ikke rækkede længere og han havde brug for noget stærkere!

Og nu vi er på emnet medicin:

En af grundene (Tror jeg) til at Marijuana er illegalt er pga medicinal industrien som tjener FORMUER på sovepiller, smertestillende, kvalmemedicin, appetit stimulerende medicin osv.
mange med uheldige bivirkninger og nogle direkte farlige. (morfin etc.)

MANGE af disse kunne erstattes med Marijuana som jo virker:
smertestillende, søvndyssende, afslappende, kvalme'stillende, appetit stimulerende osv. som et meget sikrere og tit bedre medikament!
Dette ville medicinal industrien lide hårdt under og man kunne forestille sig at deres aktier ville falde osv.

desuden har staten meget nemmere ved at beskatte medicinal industrien end at beskatte Marijuana'forbruget pga at det er muligt for den enkelte bruger at dyrke gode potente cannabis planter i sin stue hvorimod han ville have noget sværere ved at fremstille panodiler i et laboratorie!
Bobbybabz
Bobbybabz
n00b

Antal indlæg : 3
Age : 33
Registration date : 02/12/08

Tilbage til toppen Go down

Fri Hash? Empty Sv: Fri Hash?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum