Roadkill forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

En idiotsikker fremtid

5 deltagere

Go down

En idiotsikker fremtid Empty En idiotsikker fremtid

Indlæg af Giesji Søn Nov 25, 2007 2:25 am

Ifølge statestikker får intelligente mennesker med en IQ over normen, i gennemsnittet færrer børn end lavt begavede mennesker gør.

Såfremt generel intelligens er arveligt, vil det i en fremtid resultere i langt flere lavt begavede individer, fremfor intelligente.
Hvis man har set filmen Idiocrasy, vil man have et måske overdrevet billed af, hvordan fremtiden MÅSKE kunne ende som.

Men tror du på denne teori? Er intelligens arveligt, eller kan enhver knoldesparker være en potentiel forsker eller ligende?

Hvis verden bevæger sig imod et dummere samfund, hvad ville vi så kunne gøre for at stoppe det? Eller burde man overhovedt stoppe det.. Jeg mener, selvom alle er dumme, kan de jo sagtens være glad og tilfreds med deres tilværelse.


Sidst rettet af Søn Nov 25, 2007 5:29 pm, rettet 1 gang
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

En idiotsikker fremtid Empty Sv: En idiotsikker fremtid

Indlæg af Den Gode Mand Søn Nov 25, 2007 2:20 pm

I ganske høj grad. Det er ikke særlig betryggende at tænke på. For intelligens er arveligt, men det kræver også at omgivelserne stimulerer individet til at udvikle evnerne.
Hvis udviklingen fortsætter er jeg sikker på at man tydeligt vil kunne så det om få generationer. Så må man bare håbe at folk ikke er blevet for dumme til at se det til den tid :-P
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

En idiotsikker fremtid Empty Sv: En idiotsikker fremtid

Indlæg af Lewd Søn Nov 25, 2007 3:05 pm

Jeg synes at Idiocracy er lidt skræmmende... For den har jo en god pointe.

Man kan næsten allerede se forfaldet i hvordan langt de fleste mennesker staver nu til dags...Især amerikanerne.

Jeg tror på at vi bliver dummere og dummere... Og jeg bryder mig ikke synderligt om det.
Lewd
Lewd
Særling

Kvinde
Antal indlæg : 37
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://www.myspace.com/oehlin

Tilbage til toppen Go down

En idiotsikker fremtid Empty Sv: En idiotsikker fremtid

Indlæg af Giesji Søn Nov 25, 2007 5:28 pm

Bare for at sparke lidt debat i gang.. Hvad tror I man kan gøre ved det, for at stoppe den skræmmende udvikling?
Giesji
Giesji
Admin

Antal indlæg : 63
Age : 37
Registration date : 24/11/07

http://giesji.dk

Tilbage til toppen Go down

En idiotsikker fremtid Empty Sv: En idiotsikker fremtid

Indlæg af Anas Søn Nov 25, 2007 5:41 pm

Nu har jeg ikke set filmen. Men vi har jo haft intelligente mennesker i reeeet lang tid - så hvorfor skulle de forsvinde nu?

Anas
n00b

Mand
Antal indlæg : 2
Age : 33
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

En idiotsikker fremtid Empty Sv: En idiotsikker fremtid

Indlæg af Den Gode Mand Søn Nov 25, 2007 7:42 pm

Intelligente mennesker vil heller ikke forsvinde, men de vil blive delvist fortrængt af dummere mennesker, fordi de dumme er bedre til at formere sig.

Tror ikke vi kan foretage os noget. Ingen handling mod denne udvikling kan forsvaret moralsk og/eller etisk i vores samfund.
Det er lidt svært at forsvare at det kun er visse individer der kan få lov til at få børn, ik? Jeg ved at mine tanker bliver ledt i retning af 1. og 2. rangsmennesker og med det en bitter smag af tyskland anno 1936-45.

Problemmet løser muligvis sig selv. Vi kan antage at kloge mennesker vælger at omgås kloge mennesker og dumme mennsker, dumme, så vil man langsomt få en deling af samfundet efter intellekt. Måske vil der så ske et brud i samfundet. Ren sciencefiction :-P
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

En idiotsikker fremtid Empty Sv: En idiotsikker fremtid

Indlæg af Theo Tors Dec 06, 2007 1:40 am

Kunne man ikke forestille sig at højt begavede mænd og kvinder blev påbudt at donerer sæd/æg, siden vores fertilitet også er på retrate.

Desuden er det vores ansvar som begavede individer at forplante os så meget som muligt, og det er jo ikke så ringe endda

Theo

Theo
n00b

Antal indlæg : 2
Age : 33
Registration date : 06/12/07

Tilbage til toppen Go down

En idiotsikker fremtid Empty Sv: En idiotsikker fremtid

Indlæg af Den Gode Mand Tors Dec 06, 2007 1:56 pm

Mere fisse og pik til kloge drenge og piger lyder da rimeligt :-P
Du kan godt selv se hvordan det lyder ik

Men det er faktisk noget som fertilitetsklinikker benytter sig af. Når man bliver sæddoner, skal man samtidig udfylde nogle oplysninger om en selv. På den måde kan modtagerne vælge om det skal være en doner, som ligner ham der bliver "far" for barnet, men samtidig også efter hvilken uddannelse doneren har eller hvor godt han har klaret sig i skolen, hvis det er det de vil.
Den Gode Mand
Den Gode Mand
n00b

Mand
Antal indlæg : 42
Age : 36
Registration date : 25/11/07

Tilbage til toppen Go down

En idiotsikker fremtid Empty Sv: En idiotsikker fremtid

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum